franca nie chce brać oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ANDREO
    Classic
    • 2010
    • 18

    franca nie chce brać oleju

    Zamieszczone przez sesik
    Widać 30 lat temu chodziliśmy, na szczęście, do innych szkół
    Chętnie podyskutuje na ten temat przy
    lepiej nie. cieszmy się ,że nie jestem inżynierem budownictwa.hehehehe

    ale z drugiej strony gdyby to działanie zapisać w formie ułamka to w mianowniku byłoby 6 a w liczniku 2x3. i jak to wtedy się ma do równiści działań koledzy matematycy??
    ANDRZEJ
  • bardzozlymisio
    Ambiente
    • 2008
    • 208

    #2
    franca nie chce brać oleju

    Czołem Skodziarze.

    Nie wiem czy już całkiem sfiksowałem albo jestem chory psychicznie ale martwi mnie, że moja fura nie konsumuje oleju. Miałem wrażenie nawet, że poziom nieco się zwiększył. W napadzie paniki, jako, że auto było jeszcze na gwarancji, udałem sie do serwisu i im o tym zameldowałem. Wprawdzie Panowie w serwisie starali się zignorować ten fakt, ale nie dałem sie spławić i wykonałem tzw. test olejowy. Czyli panowie rozgrzali silnik do 90 stopni wody, i przez 5 minut spuszczali olej. Po czym go zważyli i wlali z powrotem. Kazali przejchać 333km wróciłem do ASO. Tam znów zagrzali do 90 i przez 5 minut spuszczali olej - może nawet odrobinę dłużej. Okazało się, że oleju jest mniej. Jednak wcześniej na bagnecie (na którym jak już kiedyś pisałem g... widać) wyglądało na to, że przez około 3k km urosło o 1-2mm a na pewno nie spadło.

    Czy ten test jest wiarygodny i co o tym wszystkim sądzicie?

    Komentarz

    • AdamB
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 8030
      • Octavia IV (NX3)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      #3
      bardzozlymisio, a nie robisz przypadkiem krótkich odcinków i DPF nie przeprowadza całkowitego wypalenia się? Wtedy nadmiar paliwa dostaje się do oleju co i następstwem jest rozrzedzenie go.
      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

      Komentarz

      • milleniusz
        Ambiente
        S_OCP Member
        • 2008
        • 186

        #4
        To niepokojące. W sensie, że nie chce brać, a wręcz stan się zwiększa. Ale zawsze możesz nadwyżki odstąpić kolegom, którzy mają te biorące. :szeroki_usmiech

        A tak poważnie, to wydaje mi się, że różnice na bagnecie rzędu 1-2 mm są w granicach błędu (wynikającego np. z pochylenia auta, czy faktu, że nie wszystko spłynęło na dół?).

        Komentarz

        • AndiT
          Rider
          • 2008
          • 332

          #5
          To jakis zart? Jechac 333km? Ile tego oleju przez te 333km auto moze spalic, wieksza niedokladnosc masz na samym procesie spuszczania.
          Jezeli nie bedzie ci zdecydowanie duzo przybywac lub ubywc to jezdzic i nie przejmowac sie. A te 2mm wiecej czy mniej na bagnecie to moze nawet z nierownosci podloza wynikac.
          M47N2

          Komentarz

          • bardzozlymisio
            Ambiente
            • 2008
            • 208

            #6
            robię codziennie do pracy około 15km w jedną. Ponadto faktycznie jeździłem wiekszość po Wawie przez ostatnie 10k km no może 2 kursy Wawa-Krak. Jednak olej nie wydaje się być rzadszy i nie śmierdzi ON. Moje pierwsze skojarzenie to był DPF na krótkich trasach - ale nigdy mi się nie zapalała kontrolka a poza tym nie uprawiam PSJ co jak słyszałem ma niebagatelny wpływ.

            [ Dodano: Pią 03 Gru, 10 12:29 ]
            AndiT, te 333km to oficjalna procedura Skody jak mnie poinformował ASO. Też mi sie to wydaje zawracanie d...Jeśli to by było 3333km to może byłoby bardziej miarodajne. te 2 mm mnie nie martwią, ale 99% silników TDi bierze olej - czyli i mój powinien. od początku posiadania teg auta nie wlałem dodatkowo między przglądami ani kropli bo nie ubywa - to mnie niepokoi

            Komentarz

            • sazad
              RS
              • 2008
              • 1520
              • Rapid Spaceback (NH1)

              #7
              bardzozly misio, - ja mam ten sam silnik co ty (przebieg 78tys) i mój tez nie bierze oleju - znaczy może bierze, ale z uwagi na pokonywane krótkie dystanse może być tak jak pisze kolega AdamB, czyli paliwo może dostawać się do oleju i nie ma "okazji" by wyparować. Dlatego też ja wymieniam olej co 15 tys, a nie według wskazań licznika. Przez 2 lata nigdy nie zapaliła mi się kontrolka DPF a jeżdżę głównie po mieście i to na krótkich dystansach, ale za to wykorzystuję pełen zakres obrotów :diabelski_usmiech
              Sebastian

              Służbówka O2 FL 1.4 TSI CAXA

              www.sazad.spanie.pl - domek letniskowy do wynajęcia na lato

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                #8
                http://www.auto-swiat.pl/1-zabojca-silnika :roll: warto przeczytać
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • sazad
                  RS
                  • 2008
                  • 1520
                  • Rapid Spaceback (NH1)

                  #9
                  PAOLO ESCO, no to jeżeli w dieslach nie zachodzi przedostawanie się paliwa do oleju to mamy dobrze spasowane silniki. Moja poprzednia O1 (1,9 TDI 110 km) też nie brała oleju między wymianami co 15 tys.
                  Sebastian

                  Służbówka O2 FL 1.4 TSI CAXA

                  www.sazad.spanie.pl - domek letniskowy do wynajęcia na lato

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez sazad
                    jeżeli w dieslach nie zachodzi przedostawanie się paliwa do oleju
                    spokojnie...napisali , że "w takich jednostkach niemal nigdy nie dochodzi do rozrzedzenia oleju" (tz że może jednak dojść...) wtedy oczywiście może być tak jak napisał AdamB

                    Zamieszczone przez sazad
                    Dlatego też ja wymieniam olej co 15 tys, a nie według wskazań licznika.
                    nooo i to jest właśnie kolejny + przy wymianie oleju po 15 tys km a nie w trybie LL.

                    Zamieszczone przez sazad
                    Moja poprzednia O1 (1,9 TDI 110 km) też nie brała oleju między wymianami co 15 tys.
                    mój AXR w O1 (47 tys km) choć na PD to też jeśli bierze to niezauważalne ilości oleju ale niektórzy twierdzą że od wymiany do wymiany +- 400mll dolewają. Tylko że ja śmigam 95% w trasie , nie cisnę na obrotach na zimnym, za to po rozgrzaniu sobie pozwalam pokręcić silniczek :P no i dbam o olej.

                    Wracając do tematu to chyba jednak bym, jak narazie nie panikował, tylko dokładnie sprawdzał stan oleju na bagnecie no i przegonił szkodnika po trasie...
                    Ew. sprawdził stan zużycia/jakości oleju pracujacego w silnik - brat taki test robił w ASO ale w Niemczech u nas jakoś się nie spotkałem z tym. Muszę go podpytać jak mu to mierzyli ale po 10 tys km (nowe auto) śmigania na niemiekich autostradach sprawność oleju wynosiła +-82% więc całkiem dobrze.
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • firmek
                      Rider
                      • 2008
                      • 477

                      #11
                      Wg tego artykulu wychodzi ze na krotkie trasy najlepszy jest Diesel

                      Komentarz

                      • Orbit
                        Rider
                        • 2010
                        • 486

                        #12
                        nie wiem jak często wypala sie wam DPF , ale przy każdym wypalaniu pewna ilość ON dostaje sie do Oleju , co powoduje podniesienie jego stanu .. Lub tez jeśli olej jest spalany co w Dieslach jest naturalne stan oleju pozostaje taki sam , lecz w rzeczywistości olej jest rozrzedzany
                        1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                        Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                        Komentarz

                        • bardzozlymisio
                          Ambiente
                          • 2008
                          • 208

                          #13
                          Mam QG1 czyli komputer mówi mi kiedy mam zmienić olej - zawsze pokazuje mi około 15k km. To dość ciekawe bo dwa pierwsze przeglądy jeździłem głównie na trasie jednorazowym przebiegiem ca. 350km a ostatni głównie po mieście - i nicholery nic się nie zmieniło, czyli jak sie pokazywał serwis co 15k km tak się pokazuje. Mam wrażenie, że te zmienne okrey to trochę pic na wodę. Jeżdżę na zimnym spokojnie nie kręcę powyżej 2-2,5k obr/min, nagrzanego nie katuję, na trasie jeżdże zwykle maks 140km/h czyli jakieś 2,5l obr/min, zmieniam predkości, itepe. Słowem staram sie być wzorowym użytownikiem niestosującym PSJ. No i cholera powinien brac choć trochę oleju.
                          Moje poprzednie auto Avensis 2,2 DCat 177KM (niech go szlag jasny trafi) konsumował 0,7l na 2k km od odebrania z salonu (dla poprawy humoru powiem, że jak bym nie jeździł palił 9, a przy predkości powyżej 150 zbliżał sie spokojnie do 11-12). Chocbym miał gołą d... po ulicy jeździć - Toyoty więcej nie kupię - wybaczcie OT.

                          Komentarz

                          • AdamB
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 8030
                            • Octavia IV (NX3)
                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez bardzozlymisio
                            Mam QG1 czyli komputer mówi mi kiedy mam zmienić olej - zawsze pokazuje mi około 15k km.
                            Sprawdzałeś po przeglądzie po przejechaniu 500km ile Ci pokazuje do przeglądu kilometrów i dni? . Mam wrażenie ze masz ustawione przeglądy stałe co 15kkm i przy nich też komputer pokazuje za ile kilometrów i dni masz przegląd.
                            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                            Komentarz

                            • Dzida
                              RS
                              • 2006
                              • 2253

                              #15
                              Zamieszczone przez AdamB
                              Sprawdzałeś po przeglądzie po przejechaniu 500km ile Ci pokazuje do przeglądu kilometrów i dni? . Mam wrażenie ze masz ustawione przeglądy stałe co 15kkm i przy nich też komputer pokazuje za ile kilometrów i dni masz przegląd.
                              Dokładnie. Ja jeżdzę również na QG1 i przeglądy wypadają wg. kompa co ok. 30 kkm.

                              Komentarz

                              • bardzozlymisio
                                Ambiente
                                • 2008
                                • 208

                                #16
                                nie sprawdzałem, założyłem, że jak w książce jest tak wpisane to i tak jest ustawione - zbadam temat przy wizycie w ASO.

                                Komentarz

                                • AdamB
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 8030
                                  • Octavia IV (NX3)
                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                  #17
                                  bardzozlymisio, raz tak miałem, że zostało mi wpisane w książce przez ASO przegląd QG1 a w kompie ustawili na co 15kkm.
                                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                  Komentarz

                                  • bardzozlymisio
                                    Ambiente
                                    • 2008
                                    • 208

                                    #18
                                    W sumie to mnie ta wymiana co 15k km nie boli za bardzo. Dodatkowy koszt w stosunku do ew. oszczędności jest niski - to trochę jak ubezpieczenie działa. Gdyby silnik nie brał oleju to jest to tylko powód do zadowolenia, jednak w sytuacji ze zakładamy, że TDI może brać a na bagnecie jest ten sam poziom - to znaczy, że oleju przybywa. Tekst z linku przeczytałem, ale trochę mnie dziwi, bo czytałem gdzieś pory artykuł o dieslach z DPF, gdzie jeśli się nie wypala na trasie to silnik od czasu do czasu wykonuje cykl autoczyszczenia, ktory mniej więcej polega na zwiększaniu dawki paliwa celem uzyskania większej temperatury i jeśli jeździ sie po mieście to to paliwo dostaje się w dół silnika i jest masakra. Chyba za bardzo dzielę włos na czworo. Póki co jeżdżę i obserwuję - jak coś odkryję dam znać. Dzięki za wsparcie.

                                    Komentarz

                                    • franca
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 532

                                      #19
                                      no dobra ostatecznie mogę wziąć trochę tego oleju

                                      Komentarz

                                      Pracuję...